Translate

dimecres, 20 de novembre del 2013

PERSONES. Francisco Martí



A principis de la setmana vinent es celebra la festa del Vi Novell al barri de la Ribera de Barcelona. La Vila Viniteca n’és l’organitzadora, però no puc parlar de la Vila Viniteca en aquest blog sense abans haver parlat d’en Siscu.
Amb en Siscu ens varem  conèixer fa molts anys, a mitjans dels 90. Un matí, precedit d'una nit molt llarga i fosca, vam esmorzar plegats a la fleca de la plaça. Aquell dia em va fer creure en mi mateixa i no se li va fer difícil fer-ho, ell ja n’estava convençut.
Al poc temps, i gràcies a ell, vaig començar a treballar a la Vinacoteca, una feina de caps de setmana que em va fer descobrir i aprendre sobre vins, licors, caves, maridatges i vida. Aquella feina em va permetre també acabar els estudis. El més apassionant a la Vinacoteca eren els Nadals. El consumisme desbocat d’aquelles dates feia que ens passessin les hores volant, però en el moment de baixar persianes, satisfacció màxima.
Catàleg de lots de Nadal de l'any 2001. Avui dia, tot en un click!
En Siscu, és propietari de la bodega Ca N’Estruc situada a Esparreguera, a part de copropietari de Vila Viniteca i empresari sense aturador.
Com no pot ser d’altra manera, tot evoluciona... encara recordo les primeres etiquetes que vaig veure del vi d’en Siscu que, per cert, veníem al Celler del Sol O una Idoia de 3 o 4 anyets que voltava per la botiga buscant alguna llaminadura i que probablement ara em costaria reconèixer.

Si fos pel Siscu estaria fent estadístiques relacionades amb el mon del vi, però finalment la meva evolució va ser una altra. En tot cas, una part de com sóc és degut a tot allò que gràcies a ell vaig aprendre.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada