Translate

dijous, 7 de novembre del 2013

INSTITUCIONS. El Cau del Jubilat dels Bombers de Barcelona



Darrera de cada targeta hi ha una historia, una empresa, una vida o més d’una.
Poc a poc  les targetes les intento traduir en un registre d’una base de dades, imagino que això ho vaig decidir fer per (de)formació professional. Però aquestes histories o vides no queden reflectides a l’arxiu...d’aquí el valor afegit d’aquest blog.
L'altre dia, quan anava introduint informació als espais en blanc de la base de dades, vaig topar amb aquesta targeta:

Vaig entrar a la web del Cau del Jubilat  i em van venir un munt de records i en especial al retrobar-me amb el meu bomber!.  De molt petita, quan anava cap a l’escola, passàvem cada dia per davant d'aquella estatua, en aquell xamfrà, en un petit espai enjardinat... m’impressionava. Fa uns mesos, passant pel mateix xamfrà vaig veure que tot plegat ja era historia i on hauria anat a parar el bomber.


Avui he pogut veure que estava sa i estalvi a les instal·lacions del Parc de Llevant dels Bombers de Barcelona , situades al Poble Nou. Hi haurem de passar algun dia!


Però bé, a part dels records personals, he de dir que el Cau del Jubilat és una bullidera d’activitats, en la seva web podeu trobar-hi molta historia, més passat que present, però curiosa de llegir i molt il·lustrada.
Remenant i navegant, resulta que els bombers de Barcelona, compten des de l’any 2001 amb una revista corporativa: Fahrenheit 451, que a part de ser el títol d’un llibre de Ray Bradbury (que per cert tinc pendent de llegir), fa referència a la temperatura en que el paper dels llibres s’inflama i crema (233ºC).

Llegint aquesta revista es poden veure per exemple les darreres actuacions més destacades dels bombers de Barcelona, noticies especialment interessant per aquest col.lectiu o bé aprendre coses tant curioses com que existeixen túnels de foc , especialment útils en simular els focs que un bomber es pot trobar en el seu dia a dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada