Translate

divendres, 3 de gener del 2014

VARIS. El Tricentenari. Jordi Camí



Aquest any que tot just encetem es celebra la commemoració del Tricentenari de la derrota catalana en la guerra de successió espanyola. Parlar d’aquest tema en la primera entrada del blog d'aquest 2014 em va semblar prou interessant, si bé em calia relacionar-ho amb una targeta. Un procés invers al que normalment utilitzo.
Els actes del Tricentenari s’organitzen de forma coordinada per la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Hi ha un munt d’actes programats al llarg de l’any, que es poden consultar a les dues webs institucionals. De fet, un s’hi pot passar estona navegant i fins i tot jugant...
Dissabte passat fullejant la premsa, vaig veure que en motiu d’aquesta celebració es posa en marxa el programa: Any de les portes obertes de la recerca catalana, emmarcat en un dels set eixos que regeixen aquest festeig. El Dr. Jordi Camí, Director del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, ho comentava. 
No estava segura, però la intuïció em va fer pensar que podia tenir la targeta del Dr. Camí. I la incertesa va durar poc... el fruit de la cerca va arribar l'endemà d'haver-la iniciat!

Malgrat la meva actual vinculació amb el món de la recerca biomèdica, no ha estat aquesta la via per la qual tinc la targeta. I això que justament el Dr. Camí s’ha dedicat a la farmacologia de les drogues d’abús i alguns dels seus articles són de capçalera per mi. Però no. De fet, aquesta targeta és de l’època en que el món de la recerca em quedava lluny... De l’època en que s’utilitzaven prefixos per trucar entre províncies i no estaven incorporats al número de telèfon (com es pot veure a la targeta).  
Un amic d’infància del meu pare em portava targetes cada vegada que venia a casa, i aquesta n’és una.  Aquesta persona, a part d’un important proveïdor de targetes, també va ser determinant en el meu camí educatiu i en conseqüència laboral. I no només això si no que junt amb la seva dona, van ajudar als meus pares a triar el meu nom. 
La darrera vegada que vaig veure al Joan i la Maica va ser a Balaguer, justament ben a prop d’on es farà  d’aquí pocs dies l’acte d’inauguració de l’any del Tricentenari.
Com no podia ser d’altra manera, aquesta entrada va dedicada a ell. Probablement aquest serà el primer de molts escrits relacionats amb les targetes que em va proporcionar. Moltes gràcies per tot Joan.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada