Translate

dissabte, 18 de gener del 2014

RESTAURANT. La Venta



Fa uns dies, remenant pels armaris, vaig trobar uns dibuixos fets els anys 70. Amb la facilitat que dóna Internet per buscar i trobar, vaig fer una cerca ràpida de l’autor dels dibuixos. D’aquesta cerca no en vaig trobar directament el que buscava però em va fer descobrir un blog en el qual m’hi vaig perdre llargues hores...
La passió per Barcelona, els seus racons i en especial per les fotografies antigues, en va ser el motiu. Entre la muntanya de fotografies que hi ha penjades en aquest blog, hi ha la del Restaurant La Venta del qual en tinc aquestes dues targetes:


Aquest restaurant està situat a la falda del Tibidabo, des d’on les incomparables vistes de la ciutat comtal no deixen indiferent, i des d’on els records reviuen fàcilment.


Vaig tenir l’ocasió d’anar a La Venta a raó d’un sopar de feina amb la gent de l’estudi CASCADE, un estudi europeu sobre pacients que seroconverteixen al VIH, és a dir, pacients en els que es pot conèixer el moment en que van adquirir la infecció.  El sopar va ser l’any 2002, en l’època de la Conferencia Internacional de la Sida que es va celebrar a Barcelona. Precisament a la web d’aquest restaurant (en construcció), s’hi poden veure unes fotografies antigues de l’emplaçament i del funicular, així com uns menús escrits a mà de l'època de les pessetes (a l'apartat Historia d'aquesta web), i és que aquest restaurant es va fundar l'any 1975.
I tornant al blog que comentava, des d'on la Trinidad Vilchez hi plasma apunts de la seva vida i de la de Barcelona, s’hi poden veure fotografies com aquestes:


  o d’altres que també es poden gaudir al llibre Memòries de Barcelona, de Xavier Miserachs i Colita :

 

I sense marxar de Barcelona, he de dir que dilluns passat i després de forces anys, vaig tornar a veure "el meu bomber”!, sa i estalvi en la seva nova ubicació al Poble Nou, per cert prop d’uns jardins dels que em vaig quedar amb les ganes de trepitjar, el Parc del Centre de Poblenou.

2 comentaris: