Translate

diumenge, 29 de desembre del 2013

VARIS. El Col•leccionista

Probablement fins ahir mateix no m'hagués auto definit com a col·leccionista. De fet, he anat recollint targetes una mica com un hàbit, com aquell qui gaudeix fent el sopar sense ser cuiner.

Fa uns dies, sense rumb concret, voltava per l’eixample de Barcelona fent temps per anar a sopar. De lluny, en un xamfrà, vaig veure el rètol d'una botiga on hi deia  El col·leccionista.
  
Amb un ràpid cop d’ull a la botiga i una breu conversa amb la persona que atenia, em vaig sentir totalment identificada amb aquell món. Ens varem entendre en qüestió de segons.
Al pas del temps i amb l’afany d’acumular informació, he anat arreplegant tot tipus d’andròmines, a part de les targetes. La veritat és que entre recordatoris, llibres, punts de llibre, clauers, retalls, pòsters i d’altres coses, està clar que sóc col·leccionista de cap a peus. 

 
Ara bé, ha estat mitjançant aquest blog que li dono sentit a la col·lecció. Fins ara no havia tingut la calma per apreciar cadascuna de les targetes acumulades. Ara, a mesura que les organitzo, aprenc i el que aprenc, ho comparteixo. Tot plegat enriquidor, un plaer.
El col·leccionisme és extremadament variat si bé hi ha col·leccions que estan més esteses que d’altres, com la filatèlia o la numismàtica, que tenen nom propi; però hi ha d’altres col·leccions que també tenen nom propi com notafília, glucolfília (o glucosbalaintofília), o la vitolfília  que compta amb una associació pròpia amb més de 50 anys d’història.
Per cert que, com pràcticament per a tot en aquesta vida, hi ha formes d'etiquetar el col·leccionista, com ara el de tipus completista

La conclusió doncs és que a partir d’ara em puc (auto) definir com a col·leccionista no completista, tot i que cap de les meves col·leccions tingui nom propi.
I no puc deixar d’explicar, que aquell passeig sense rumb per l’eixample de Barcelona i sortint de la botiga que he comentat, vaig anar a parar a les portes del Semproniana, encara em quedarà pendent sopar-hi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada