Translate

divendres, 21 de febrer del 2014

VARIS. Divulgació científica (Masson S.A.)



Els investigadors biomèdics es valoren en funció dels resultats que deixen publicats. Però no publicats a qualsevol lloc, si no en revistes especialitzades que a més tinguin Factor d’Impacte.
Elsevier és una de les editorials de medicina i literatura científica més importants a nivell internacional. La desapareguda (o absorbida) editorial Masson també ha estat de les més rellevants a nivell nacional. Tinc unes quantes targetes de Masson, totes elles recollides per en Joan Sentís.

Però una de les assignatures pendents de la recerca és fer arribar a la societat tots aquests resultats que es publiquen de forma especialitzada. Ahir llegia una piulada al Twitter, d’un company d’ofici, que em va cridar l’atenció.

Jordi Villà-Freixa (@JVillaFreixa) deia:

“aquest vespre toca parlar de perquè els científics comuniquem poc (really?) #CienciaSMW #SMWBCN Serà perquè ja no ens queden mans? O passem?”

Jo crec que els investigadors no paren de comunicar, però en general no divulguen. I és que sempre hi ha mil coses a fer abans... i a més, no és aquest el principal producte que “se’ns demana”. I en aquest sentit, més aviat passem...
En tot cas, encuriosida per l’opinió de l’autor de la piulada, remenant, he descobert el seu blog (això dels blogs comença a ser una droga), on avui hi ha un post on argumenta la seva visió, tot plegat a raó d’una  ponència al Social Media Week  que es celebra a Barcelona aquests dies.
Sigui com sigui, és clar i necessari que cal fer divulgació de la recerca i que la xarxa és el canal. Quan vaig començar aquest blog, de seguida em va venir la idea de fer-ne un altre aplicat a la feina. Per si no tenia prou coses a fer encara...
Des d’ahir dono per inaugurat aquest segon projecte personal. No se com evolucionarà, ni si el podrem mantenir viu, però em permeto acabar gairebé com acaba el post d’en Jordi.... “el millor és fer el que t’apassiona”, (veurem si aconseguim fer-ho apassionadament bé)...

1 comentari:

  1. m'agrada que t'hagi pogut servir el meu bloc. Tenir-ne un, malgrat el què diguin els obsessius dels 140 caràcters, és una gran manera d'expressar-se.
    Que el disfrutis!

    ResponElimina